امروز : پنج شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | Thursday, 21 June , 2018

logo-mob
live

وبگردی


پزشکی و سلامت

استفاده از این دارو موجب بروز عفونت در شما می شود

استفاده از این دارو موجب بروز عفونت در شما می شود

ویبره – پزشکی و سلامت(داروها): عفونت ها به دلایل مختلفی در بدن ایجاد می شوند که از جمله می توان به اختلال در سیستم ایمنی بدن، متابولیسم برخی میکروارگانیسم ها، مصرف برخی دارو ها و … اشاره کرد. به تازگی محققان دریافته اند که مصرف برخی دارو ها برای درمان اختلالات کلیه موجب بروز عفونت در بدن می شود. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

داروی مورد استفاده برای برخی موارد بیماری کلیه می تواند ریسک عفونت را افزایش دهد.

بعد از آنکه محققان دریافتند بیماران مصرف کننده داروی کورتیکواستروئید موسوم به «متیل پردنیزولون» دچار عوارض جانبی جدی و نگران کننده ای شدند، آزمایشات بالینی را متوقف کردند. در اکثر موارد عفونت های حاد نظیر ذات الریه و مننژیت گزارش شده بود.

پژوهشگران دریافتند در مجموع حدود ۱۵ درصد بیماران مصرف کننده این دارو در طول مدت دو سال بعد از مصرف دارو مبتلا به این مشکلات جدی شده بودند. در حالی که تنها ۳ درصد بیماران مصرف کننده دارونما دچار چنین مشکلاتی شده بودند.

این مطالعه متمرکز بر بیماران مبتلا به نوعی بیماری کلیوی موسوم به نفروپاتی ایمونوگلوبولین A (IgA) بود. این بیماری زمانی بروز می کند که IgA، پروتئین سیستم ایمنی، در کلیه ها تشکیل شده و منجر به التهاب می شوند.

متیل پردنیزولون و سایر کورتیکواستروئیدها موجب توقف سیستم ایمنی شده و التهاب مرتبط با آلرژی های شدید، آسم، آرتروز و سایر مشکلات را تسکین می دهند. برخی مطالعات نشان می دهند که این داروها می توانند به درمان نفروپاتی IgA کمک کنند.

به گفته متخصصان کلیه، از آنجایی که این داروها واکنش ایمنی را کاهش می دهند، تعجب آور نیست که عفونت ها عارضه جانبی آن باشند.

استفاده از این دارو موجب بروز عفونت در شما می شود

منبع : hidoctor.ir





نظرات

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند .

* نام :
* ایمیل :
وب سایت :