علت سرد بودن دست پا چیست و پیشگیری از این بیماری

علت سرد بودن دست و پا

علت سرد بودن دست پا می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و گاهی نشانه‌های این بیماری می‌تواند خطرناک باشد در این مقاله علت دست پای سرد مداوم را بررسی می‌کنیم و راهکارهایی برای جلوگیری از این بیماری می‌گوییم.

علت سرد بودن دست و پا

علت سرد بودن دست و پا

پدیده رینود

این پدیده شرایطی است که در آن تنگی عروق خون در انگشتان دست، در واکنش به سرما یا استرس عاطفی به وجود می‌آید در بعضی از انگشتان سفید و پس از آن آبی می‌شود  چون هیچ خونی در آن منطقه وجود ندارد و پس از آن قرمز میشود و یک بار دیگر عروق از تنگی در اومده و جریان خون باز می‌شود . اغلب اوقات انگشتان طی یک حمله سرد بی حس سوزش‌دار هستند در بیشتر موارد پدیده رینود دلیل شناخته شده‌ای ندارد خبر خوب این است که پدیده رینود عمدتا پر دردسر است.

کم خونی

کم خونی زمانی که گلبول‌های قرمز خون کافی نباشد یا میزان هموگلوبین در خون شما پایین باشد رخ می‌دهد . کم‌خونی نتیجه کاهش  اکسیژن ذخیره در بدن است چیزی که ممکن است باعث سردی دست‌ها شود برخی از علل احتمالی عبارت‌اند از دریافت نکردن آهن کافی در رژیم غذایی و از دست دادن خون باشد. برخی از سرطان‌ها و اختلال‌های گوارشی علاوه بر دستان سرد  علل کم‌خونی است. کم‌خونی می‌تواند موجب خستگی سرگیجه، سردرد و پوست رنگ پریده هم شود در بیشتر موارد علت کم خونی در بدن کمبود آهن است و بررسی علائم آن و با مصرف آهن می‌تواند درمان شود.

کمبود ویتامین B12

ویتامین B12 همانند ویتامین‌های دیگر گروه B محلول در آب است. این موضوع بدین معناست که این ویتامین در آب حل می‌شود و به درون شریان‌های خونی روانه می‌شود. بدن انسان می‌تواند این ویتامین را برای حداکثر ۴ سال ذخیره کند. مقدار اضافی ویتامین B12 از طریق ادرار دفع می‌شود.

ویتامین B12 بزرگترین و پیچیده ترین ساختار را در بین ویتامین‌ها دارد. این ویتامین به‌صورت طبیعی در محصولات گوشتی یافت می‌شود و تنها تولید صنعتی آن از طریق سنتز تخمیر باکتریایی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید

فراری SF90 استرادله پرقدرت تر از همیشه از راه رسید

بررسی تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۹ ؛ نسخه تکامل یافته تویوتا کمری

معرفی برترین سوپر اسپرت‌های سال ۲۰۱۹

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *