حمله بوکوحرام در شمال نیجریه ۱۶ نظامی ناپدید شدند

 حمله بوکوحرام در شمال نیجریه ۱۶ نظامی ناپدید شدند

منابع نظامی و امنیتی نیجریه اعلام کردند در پی حمله شامگاه دوشنبه بوکو حرام به یک بازار محلی و یک پایگاه نظامی در شهر کوکاوا در منطقه دریاچه چاد، دست کم ۱۶ نظامی نیجریه‌ای ناپدید شدند

به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع نظامی و امنیتی نیجریه روز سه شنبه اعلام کردند در پی حمله بوکو حرام به شهر کوکاوا در منطقه دریاچه چاد، دست کم ۱۶ نظامی نیجریه‌ای ناپدید شدند طبق این گزارش، افرادی که ظاهرا به گروه (وهابی صهیونیستی) داعش در غرب آفریقا وابسته بودند شامگاه دوشنبه به یک بازار محلی و یک پایگاه نظامی حمله کردند.

یک افسر ساکن مایدوگوری مرکز ایالت بورنو که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: «نیرو‌های ما شدید درگیر هستند. در حال حاضر ۱۶ نظامی ناپدید شدند، اما تیم‌های جستجو فعالیت خود را آغاز کردند.» این منابع به تلفات دو طرف درگیری اشاره‌ای نکرد.

مهاجمان پایگاه نظامی به ویژه تجهیزات پزشکی و یک بازار را غارت کردند. دو خودرو زره پوش ارتش نیز منهدم شد یک عضو گروه شبه نظامی مردمی حامی ارتش در مقابل بوکو حرام، از کشته شدن یک غیرنظامی در این درگیری‌ها خبرداد.

ساعاتی پیش از این حمله نیز درگیری در یک پایگاه نزدیک مرز کامرون روی داده بود. نیروی هوایی در محل مستقر و حمله کنترل شد گروه بوکو حرام طی ماه‌های اخیر حملات خود را علیه پایگاه‌های نظامی در ایالت‌های بورنو و یوبه افزایش داده است. این درحالی است که منابع نظامی از تسلط نیرو‌های امنیتی بر این مناطق خبر می‌دهند روزانه ده‌ها نظامی کشته، مجروح و یا ناپدید می‌شوند، اما نظامیان با تکذیب تلفات سعی دارند حملات را کم اهمیت نشان دهند از آغاز اقدامات بوکو حرام در سال ۲۰۰۹ تا کنون بیش از ۲۷ هزار نفر در شمال شرق نیجریه کشته شدند. همچنین حدود دو میلیون نفر نیز آواره شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *