آموزش افزایش امنیت پیام رسان واتس اپ

واتس آپ,whatsapp،واتساپ،واتس اپ

همانطور که می دانید پیام رسان واتس اپ با سرعت و کیفیت فوق العاده ای که دارد این روز ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. افزایش امنیت واتس اپ یکی از مسائلی است که برای کاربرانی که از این پیام رسان استفاده می کنند اهمیت زیادی دارد.

  افزایش امنیت واتس اپ

افزایش امنیت واتس اپ

امنیت یک پیام رسان همیشه اولین درجه از افزایش سطح اعتماد در بین کاربران است. وجود کاربران زیاد در این پیام رسان این امکان را به افراد سودجو می دهد که بیش از هر زمان دیگر اقدام به سرقت اطلاعات افراد کنند. در این مطلب ما به شما راه های افزایش امنیت  پیام رسان واتس اپ را برای جلوگیری از هک شدن حساب واتس اپ به شما آموزش می دهیم.

استفاده از قفل برنامه

کاربران پیام رسان واتس اپ می توانند برای افزایش ایمنی حساب خود آن را قفل کرده و برای آنلاک کردن آن از پسورد یا سنسور اثر انگشت استفاده کنند. چنانچه اگر تلفن همراه خود را گم کردید یا این که از شما سرقت شد می توانید فقط با باز کردن این قفل می توان به اطلاعات واتس‌اپ دسترسی پیدا کرد.

از تایید هویت دو مرحله ای استفاده کنید

به احتمال زیاد خیلی از کاربران این پیام رسان از این قابلیت آن اطلاعی نداشته و با آن آشنایی ندارند. بهتر است بدانید که کلا تایید دو مرحله ای به معناست که در ابتدای ورود شما باید پسورد خود را وارد کنید پس از آن برای شما از طریق پیامک کدی ارسال می شود که فقط با وارد کردن آن می توانید وارد شوید. پس تا زمانی که هکر شماره تلفن شما را نداشته باشد، نمی تواند به این رمز دسترسی پیدا کند. برای فعال کردن این قابلیت به تنظیمات < Account > Two-step verification بروید.

از یک رمز قوی استفاده کنید

استفاده از یک رمز قوی می تواند یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار برای امنیت حساب شما باشد البته ناگفته نماند که لازم نیست حتما این پسورد توسط خودتان ساخته یا نوشته شود بلکه می توان برای ساخت یک پسورد قوی از نرم افزار Cyclonis برای ساخت یک پسورد قوی استفاده کنید و آن را در قسمت Private Notes ذخیره کنید تا بعدا آن را فراموش نکنید.

 افزایش امنیت واتس اپ

از حساب خود خارج شوید

پیام رسان واتس‌آپ قابلیتی را جدیدا طراحی کرده است که به وسیله اسکن کد QR بر روی لپتاپ یا کامپیوت خود توسط گوشی، می توانید از آن بر روی سیستم خانگی خود بهره مند شوید این قابلیت که WhatsApp Web نام دارد که ما پیشنهاد می کنیم برای افزایش امنیت حساب خود پس از این که کارتان با واتس‌آپ تمام شد از حساب خود در سیستم خانگی خود خارج شوید و یا به اصطلاح Log Out کنید تا صفحه واتساپ شما روی کامپیوتر باز نماند.

عکس پروفایل خود را کنترل کنید

پیام رسان واتس‌اپ مشکلی که دارد این است که همه کاربران می توانند به شما پیام دهند و یا این که عکس پروفایل شما را ذخیره کرده که ممکن است در آینده از آن سو استفاده کنند. برای این که از این کار جلوگیری کنید می توانید به قسمت Privacy settings مراجعه کرده، سپس بازدید کنندگان عکس پروفایلتان را از بین دو حالت No one و یا My Contacts انتخاب کنید.

ارسال ایمیل پشتیبانی برای تیم واتساپ

در صورت گم شدن و یا به سرقت رفتن دستگاه، شما می توانید یک ایمیل برای تیم پشتیبانی واتساپ ارسال کرده تا در غیرفعال کردن حساب کاربریتان به شما کمک کند.

گروه ها را بررسی کنید

احتمال این موضوع وجود دارد که توسط دوستان خود یا اشخاص مختلف به گروه های زیادی دعوت شوید اما بسیار مراقب باشید زیرا در پیام رسان واتس آپ تلفن شما با همه اعضا به اشتراک گذاشته می شود، پس قبل از ورود به گروه از سایر اعضای آن اطمینان حاصل کنید تا مورد هدف هکرها قرار نگیرید.

بیشتر بخوانید

اضافه شدن تایپوگرافی به بخش موزیک استوری اینستاگرام

زمان انتشار بازی Ghost of Tsushima اعلام شد

سیستم عامل iPadOS ویژه آیپدهای اپل رونمایی شد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *