آموزش طرز تهیه بیسکوییت نواری زعفرانی

آموزش طرز تهیه بیسکوییت نواری زعفرانی

آموزش طرز تهیه بیسکوییت نواری زعفرانی

آموزش طرز تهیه بیسکوییت نواری زعفرانی

ویبره – آشپزی و تغذیه (بیسکوییت نواری زعفرانی ):

مواد لازم :

کره یا مارگارین یا مخلوط هر دو : ۱۰۰ گرم

روغن مایع بدون طعم و بو : ۲۵ گرم

پودر قند الک شده : ۶۰ گرم

محلول زعفران دم شده : یک دوم قاشق چایخوری

پودر هل نرم : یک چهارم قاشق چایخوری

شیر خشک قنادی : ۱۰ گرم

نشاسته ذرت ( سفید رنگ ) : ۲۵ گرم

زرده تخم مرغ : ۱ عدد

آرد قنادی : حدود ۱۵۰ گرم

پودر پسته : کمی جهت تزیین

طرز تهیه :

کره یا مارگارین را خرد کرده و در دمای محیط قرار دهید تا کاملا نرم شود . کره را ذوب نکنید و کنار منبع حرارتی نگذارید اجازه دهید خودبخود کاملا نرم شود زیاد این شیرینی با قیف فرم داده شود و رد این گونه شیرینی ها بهتر است کره کاملا نرم شود تا بعداً در حین خارج شدن از قیف مشکل نداشته باشید .

کره نرم شده را بهمراه پودر قند ۳ تا ۵ دقیقه با همزن برقی دستی و یا ۷ یا ۱۰دقیقه با همزن کاسه دار هم بزنید . در حین هم زدن ۲ یا ۳ بار همزن را خاموش کرده واطراف کاسه با لیستک جمع کرده و به مرکز بیاورید .

سپس روغن مایع را اضافه کنید کمی مواد شل میشود مواد را هم بزنید تا مجددا مخلوط سفت و خامه ای شود . به طور کلی در شیرینی هایی که با قیف فرم داده میشود مدت همزدن مخلوط کره و پودر قند از شیرینی های قالب زدنی طولانی تر است .

زرده تخم مرغ +هل +زعفران ( که نباید غلیظ و خمیری باشد ) را افزوده و هم بزنید در حدی که یکدست شود .شیر خشک را اضافه کرده و هم بزنید . آرد و نشاسته ذرت الک شده را اضافه کرده و با لیستک به خورد هم دهید و زیاد هم نزنید .

در صورتی که طعم زعفران و هل را نمی پسندین به جای هل و زعفران از محلول قهوه فوری و دارچین و یا وانیل مایع استفاده کنید .

مواد را بلافاصله بعد از اماده شدن در قیف ضخیم با ماسوره طرح زیگزاگی (astar- ribbon ) ماسوره حصیر باف به طول دهانه ۲/۵ سانتی متر یا خمیر ریز با شکل و سایز مشابه ریخته و خمیر را به صورت نوارهای به طول ۵ سانتی متر و با فاصله از هم در سینی فر فرم دهید و روی آن پودر پسته و یا شکر بپاشید .

میتوانید نوار خمیری را بصورت یک تکه و بلند در سینی بریزید و با کاردک آغشته به آرد آنها را با طول دلخواه ببرید .

سینی را به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه در فر از پیش گرم شده با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد و در فرهای مجهز به کانوکشن با ۲۰ درجه کمتر در طبقه وسط طبخ نمایید تا بیسکویتها اطراف و انتهای آنها طلایی شود .

پس از خارج کردن از فر چند لحظه صبر کنید و بعد با یک کاردک بیسکویتها را از پس از خارج کردن از فر چند لحظه صبر کنید و بعد با یک کاردک بیسکویتها را از سینی جدا کنید و اجازه دهید کاملا سرد شود .

با این میزان مواد ۴۰ عدد بیسکویت تهیه میشود . که یک هفته در ظرف در بسته در دمای محیط و تا دو هفته در یخچال ماندگاری دارد .
خمیر اینگونه شیرینی ها اگر احیاناً سفت شوند چاره ای جز افزودن تدریجی اندکی ماست به خمیر یا تهیه مجدد خمیر با آرد کمتر و مخلوط کردن دو خمیر با هم برای اصلاح خمیر نهایی.

آموزش طرز تهیه بیسکوییت نواری زعفرانی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *