انتشار سکه عاری سازی شبه جزیره کره/اقدام جدید کره شمالی

کیم جونگ اون،رهبر کره شمالی

یک خبرگزاری در کره جنوبی از انتشار سکه عاری سازی شبه جزیره کره خبر داد. آن طور که در این خبر آمده است کره شمالی در اقدام جدید خود این سکه ها را تولید کرده است و هدف از آن پاک سازی اتمی می باشد.

سکه عاری سازی شبه جزیره کره

سکه پاک سازی شبه جزیره کره

به گزارش ویبره، طی گزارشات بدست رسیده کره شمالی در جدیدترین اقدامات خود سکه هایی را تحن عنوان پاک سازی اتمی منتشر کرده است و این اقدام درست چند روز پس از دیدار کیم جونگ اون با دونالد ترامپ صورت گرفته است. این دیدار برای سومین بار در یک سال اخیر رخ داده است و همچنین اولین باری بوده که رئیس جمهور آمریکا به دیدار رهبر کره شمالی آن هم در مرز غیر نظامی دوکره رفته است و همه این اتفاقات در زمانی رخ داده است که تمامی گفت و گوهای بین دوکشور به مرز بن بست رسیده و هیچ گونه راهی برای توافق دوکشور وجود نداشته است.

یکی از اعضای شورای همکاری و مصالحه کره گفته است که یکی از این سکه ها را که بانک مرکزی کره شمالی به تازگی آن ها را منتشر کرده بدست آورده است.

ظاهر سکه

نقش استفاده شده بر روی این سکه ها به این صورت است که تصویر سه دست را نشان می دهد که بر روی یک حلقه گره خورده اند و تقریبا ظاهر آن شبیه به یک موشک اتمی بوده که بر روی آن حرف N طراحی شده است که به عبارت کلی کره شمالی تصمیم دارد تا با این اقدام نسبت به پاکسازی اتمی شبه جزیره کره اقدامات مورد نیاز را انجام دهد.

ناگفته نماد که ظاهر این سکه کاملا متفاوت با سکه هایی است که بانک مرکزی کره در این سال ها منتشر کرده بود به عنوان مثال در سال گذشته کره شمالی سکه ای را منتشر کرده بود که در آن تصویر یک موشک و پرچم آمریکا همراه با حروف USA بر روی آن نقش بسته بود.

خبرگزاری یونهاپ در این خصوص نوشت: بسیاری از افراد و کارشناسان باور دارند که منتشر شدن این سکه ها ارتباط بسیار زیادی با تلاش ها کره شمالی برای پاکسازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای دارد.

در حال حاضر کره مقامات کره شمالی گفته اند تا زمانی که آمریکا رفتارهای خصمانه خود را کنار نگذارد و با یک راهکار تازه در مذاکرات آینده حاضر نشود، کره شمالی هیچ گونه اقدامی در زمینه غیراتمی شدن خود بر نخواهد داشت.

سکه عاری سازی شبه جزیره کره

منبع: خبرگزاری مهر

بیشتر بخوانید

۱۸ میلیارد کالای قاچاق در دهلران کشف شد

انفجار هسته‌ای بزرگ دیگر رخ نخواهد داد

خودروی قدیمی فولکس واگن برقی می شود

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *