انعقاد تفاهم‌نامه با کتابخانه ملی به بهانه یافتن مشروح مذاکرات انجمن شهر در سال‌های قبل از انقلاب

انعقاد تفاهم‌نامه با کتابخانه ملی به بهانه یافتن مشروح مذاکرات انجمن شهر در سال‌های قبل از انقلاب

اعطا با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین شورای شهر و سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: این کار بهانه‌ای برای یافتن مشروح مذاکرات انجمن شهر در فاصله سال‌های ۴۸ تا ۵۷ است.

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ میان شورای شهر تهران و سازمان اسناد و کتابخانه‌ ملی، اظهار کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز علمی و پژوهشی کشور و حل رجوع و استناد پژوهشگران است و تمرکز اسناد و مدارک در این نهاد فرصت مهمی را برای مدیریت شهری تهران فراهم می‌کند تا به سوابق توسعه شهری تهران دسترسی پیدا کند.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: اگر بپذیریم که وضعیت کنونی ما ریشه در گذشته دارد و امری مجزا نیست، شناخت وضعیت امروزمان و یافتن راه‌حل‌های علمی و مبتنی بر واقعیت در گرو بررسی و شناخت گذشته است.

اعطا خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از مسائل و مشکلات تهران در دهه‌های اخیر استمرار داشته و راه‌حل‌هایی به کار گرفته شده و برخی به فراموشی سپرده شده است.

وی با بیان اینکه گاهی یافتن راه‌حل‌های درست نیازمند بازگشت و مطالعه مسیری است که مدیریت شهری از آغاز پایتخت شدن از سر گذرانده است، گفت: هم‌اکنون با همکاری شورا و سازمان اسناد و کتابخانه ملی نخستین گام این شناخت برداشته شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: جنبه نمادین این تفاهم‌نامه یک دعوت عمومی از محققین و پژوهشگران برای همراهی با شورای شهر تهران در بررسی سرگذشت تهران و مدیریت شهری آن است.

اعطا با تأکید بر اینکه این امر جز با مشارکت عمومی فراهم نخواهد شد، گفت: شورا به همکاری سازمان اسناد و سایر مراکز علمی و همه حوزه‌های مرتبط با مدیریت شهری چشم امید دارد.

وی یافتن مجلدهای صورت جلسات و مشروح مذاکرات انجمن شهر تهران در فاصله سال‌های ۴۸ تا ۵۷ را بهانه انعقاد این تفاهم‌نامه برشمرد و گفت: اکنون این اسناد در ساختمان انجمن شهر واقع در ضلع شمالی پارک شهر وجود دارد و با انعقاد این تفاهم‌نامه در اختیار سازمان اسناد قرار خواهد گرفت.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: این اسناد بازتاب‌دهنده بخش مهمی از تاریخ مدیریت شهری تهران است که مسائل و موضوعات متنوعی را منعکس کرده و می‌تواند به عنوان سابقه در برنامه‌ریزی‌های آینده تهران مورد استفاده قرار بگیرد.

وی در ادامه با تشکر از هاشمی رئیس شورای شهر تهران و اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: امیدوارم این شروع همکاری بتواند به هر دو مجموع کمک کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *