تاتو خط چشم چه مزایا و معایبی دارد؟

تاتوی خط چشم

بسیاری از افرادی که از روند تکراری کشیدن خط چشم روزانه گریزان هستند و تمایل دارند از این زحمت رهایی یابند به تاتو خط چشم روی می آورند و از آن استقبال می کنند.

تاتو خط چشم و مزایای آن

یکی از مزیت های این تاتو این است که شما می توانید بسیاری از مدل های خط چشم را بر روی صورت خود پیاده کنید. این اقدام زیبایی خاصی را به چشمان شما هدیه می کند و شما را از کشیدن روزانه خط چشم بی نیاز می سازد.

برخی از خانم ها نیز از مدل میکروپیگمنتیشنخط چشم بدین دلیل استقبال می کنند که در کشیدن خط چشم مهارت چندانی ندارند و برای استفاده از آن به شکل روزانه به زحمت می افتند. بنابراین طبیعی است که خط چشم دائمی را به خط چشم موقت ترجیح دهند.

تاتوی متفاوت خط چشم

با این امتیازها و زیبایی که از این خط چشم ها نصیب شما می گردد اما این موضوع عوارضی نیز به دنبال دارد. برای کشیدن این تاتوی دائم از خطوط نازک کمک گرفته می شود. این موضوع بدین علت است که خط چشم ها متناسب با مدل چشم انتخاب می گردند اما خط چشم نازک می تواند گزینه ای ایده آل برای هر چشمی باشد.

با این آرایش چشم می توان معایبی چون محل زخم، پلک افتادگی و … را برطرف کرد. علت بروز عوارض از تاتو خط چشم بدین علت است که این اقدام در مکان های غیر بهداشتی و بدون نظارت دنبال می شود.

بیشتر متخصصان و پزشکان زیبایی در مورد استفاده نکردن از تاتوی چشم و ابرو توافق نظر دارند. یکی از دلایل این موضوع این است که قطعاً شما پس از مدتی از مدل خط چشم خود خسته می شوید. همچنین ممکن است این سبک خط چشم دیگر در نظر شما چندان زیبا و به روز نباشد.

البته این موضوع طیف وسیعتری دارد. اگر تمایل داشته باشید که یک روز بدون خط چشم از منزل خارج شوید، خط چشم دائم ممانعت خواهد کرد. پاک کردن تاتو خط چشم دردسری عظیم است. ضمن اینکه هزینه قابل توجهی دارد.

طبق نظر پزشکان این تاتو حتی اگر توسط کمیسیون مجرب و متخصص انجام شود، بازهم خطرات زیادی را برای شما به دنبال دارد. رنگ هایی که در این تاتو به کار می روند، اساساً شیمیایی هستند. لذا کسی نمی تواند سلامت این ماده و عدم نفوذ آن به درون چشم یا پوست را تضمین نماید.

درون این ماده شیمیایی مواد خطرناک مس و روی به کار رفته است. البته در همین جا به این موضوع بسیار مهم اشاره می کنیم که وجود این مواد خطرناک به عنوان پیش پاافتاده ترین مشکلات تاتو تلقی می گردد.

همان طور که می دانید تاتو به وسیله سوزن انجام می شود و در صورت بهداشتی نبودن این سوزن ها، زمینه برای انتقال بیماری های ویروسی چون ایدز و هپاتیت فراهم می گردد. بروز چنین بیماری های سخت و صعب العلاج باعث می شود که کارهایی همچون تتو و … کنار گذاشته شوند. چون برای انجام آن ها ریسک بالایی وجود دارد.

متاسفانه این کار توسط افرادی غیر متخصص انجام می شود. بنابراین می تواند تبعات بسیار خطرناک و غیر قابل جبران را به همراه داشته باشد.

تاتو خط چشم و انواع آن

برای اعمال این تاتو بهتر است شناخت کافی در مورد نوع چشمان خود داشته باشید. این تاتو برای چشمان باز و درشت باید از نوع پهن باشد. این کار باعث می شود که چشمان شما کوچک تر از حد واقعی به نظر برسند. برای این افراد تاتو خط مژه نیز به کار می رود. این تتو در درون چشم اعمال می گردد و باید اندازه کمتر از حد آرایش روزانه داشته باشد.

انواع تاتو برای خط چشم

  • اگر صاحب چشمان فرو رفته ای هستید، بهتر است یک تاتو نازک را برای چشمان خود به کار ببرید. از به کار بردن تاتو داخلی یعنی تاتوی خط مژه بپرهیزید. چون این تتو برای چشمان گود مناسب نیست.
  • اگر چشمان برآمده ای دارید، تاتوی خط چشم در نوع پهن می تواند شما را جذاب نماید. البته این پهنا و سایز خط چشم باید در نوع نرمال و عادی باشد. در این صورت چهره ای متفاوت و زیبا خواهید داشت.
  • در چشمان ریز بهتر است این خط چشم در قسمت بالا و پایین به کار رود. در این صورت چشمان شما از حالت ریز و کوچک خارج می شود.
  • خط چشم های گوشه دار برای افرادی که چشمانشان با یکدیگر فاصله دارد، مناسب می باشد. این گونه خط چشم ها از قسمت درونی چشم خارج می شود و همین موضوع فاصله بین چشمان شما را کم خواهد کرد.
  • در چشمانی با فاصله کم نیز باید خط چشم به شکل نصفه مورد توجه قرار بگیرد. در این روش خط چشم در نیمه انتهایی یا یک سوم پایانی استفاده می شود. در این صورت فاصله بین چشم ها بیشتر می شود.
  • اگر چشمان شما از نوع گرد است، باید ابتدا خط چشم را به شکل نازک کشیده و در ادامه آن را عریض کنید. خط چشم را در قسمت خارجی چشم ادامه دهید. این موضوع چشمان را از مود گردی به حالت کشیده نزدیک می سازد.

امتیازات تاتو خط چشم

نکات مهم مراقبتی از تاتوی خط چشم

  • برای نتیجه بخش بودن تاتو خط چشم, سه روز از شستشوی چشم ها اجتناب کنید. این کار برای تثبیت تاتو مهم و ضروری می باشد.
  • برای ثابت ماندن تاتو از کمپرس یخ بر روی پلک ها استفاده کنید. گذاشتن یخ بر روی پلک به مدت ۲۴ ساعت انجام می گیرد. برای این کار از داخل فریزر یخ برداشته و درون پلاستیک بریزید. آن گاه پلاستیک را بر روی پلک قرار دهید. توجه داشته باشید که این قرار دادن نباید خیلی طولانی گردد. چون باعث سردرد خواهد شد.
  • پس از این که تاتو خط چشم را انجام دادید، برای بهبود و بسته شدن محل زخم ها از پماد ویتامین A استفاده کنید. این پماد چشمی باید به مدت یک هفته بعد از تاتو مورد استفاده قرار بگیرد. گوش پاک کن وسیله مناسبی برای استفاده از این پماد است. از این پماد سه بار در روز بهره مند شوید.
  • پماد هیدروکورتیزون چشمی از دیگر پمادهایی است که باید تا یک هفته بعد از تاتو خط چشم مورد استفاده قرار بگیرد. از این پماد به مدت یک هفته و یک بار در روز استفاده کنید.
  • مراقب زخم های بعد از تاتو خط چشم باشید و در پی از بین بردن محل زخم نباشید. محل بهبود زخم ها را نخارانید.
  • پس از انجام تاتو تا یک هفته از رفتن به استخر و سونا اجتناب نمایید.
  • بهتر است قبل از انجام این تاتو خود را به واکسن هیپاتیت B واکسینه نماید تا از بروز خطرهای احتمالی پیشگیری شود.
  • شما باید برای پیشگیری از عفونت محل این زخم ها را با کرم آنتی بیوتیک شستشو دهید. در ادامه پانسمان را بر روی آن بگذارید. این کار برای ممانعت از تابش آفتاب انجام می شود. کرم آفتاب را در برنامه خود قرار دهید.

عوارض جدی تاتوی خط چشم

  • تاتو خط چشم باید با دقت و حوصله انجام شود. این تاتو می تواند به بافت و ساختمان چشم آسیب بزند. هر چند تاتو خط چشم بسیار زیبا و جذاب است اما می تواند برای چشم های شما بسیار خطرناک و مضر باشد.
  • همیشه در رابطه با استفاده از این تاتوها در مورد سوزن های استفاده شده بسیار توصیه می شود. چون سوزن هایی که در این تاتوها به کار می رود، برای بافت چشم بسیار خطرناک هستند. به همین خاطر پیشنهاد می شود که این کار توسط افراد متخصص انجام گیرد.
  • اگر سوزن ها در جهت اشتباه یا در عمق زیاد زده شود، می تواند اختلال زیادی در بافت چشم و ساختمان آن ایجاد نماید. گاهی نیز رنگ تاتو وارد چشم می گردد و می تواند بافت چشم را به خطر بیندازد.
  • عده ای نیز با این مواد و حتی سوزن ها حساسیت شدید دارند. به گونه ای که چشم بعد از این مصرف دچار مشکلات زیادی از جمله تورم، خارش یا قرمزی می شود.

تاتو خط چشم

  • اغلب این حساسیت ها تنها با مراجعه به پزشک متخصص درمان می شوند. بعضی اوقات تاتو خط چشم می تواند به چشم آسیب جدی وارد نماید. یعنی این آسیب تا حد تحت تاثیر قرار دادن بینایی می باشد.

تاتو دائمی خط چشم

  • بهداشتی بودن این کار برای جلوگیری از عفونت ها بسیار اهمیت دارد. این سوزن ها باید کاملاً استریل باشند و از نظر بهداشتی تضمین گردند. ورم ایجاد شده بعد از تاتو تا حدی طبیعی است و بعد از گذشت چند روز برطرف می گردد.
  • برای خواباندن ورم این تاتو از یک کمپرس یخ بهره مند شوید. این ورم برای تاتو ابرو حدود ۵ روز، تاتو لب حدود ۲۱ روز و تاتو خط چشم نیز ۵ روز طول می کشد.
  • متاسفانه اغلب افراد این تاتو را نزد مراکز ارزان قیمت انجام می دهند اما از خسارات جبران ناپذیر آن بی خبر هستند.
  • این تاتوها در مدل های جدیدی نیز وجود دارد. مدل جدید این نوع تاتو بر روی سفیدی چشم می باشد که در کشور استرالیا مورد توجه قرار می گیرد. مدپرست ها مهم ترین طرفداران این تاتوها هستند.
  • این تاتوها به شدت توسط پزشکان رد شده و اعلام شده که این نوع تاتو خط چشم می تواند منجر به سرطان نیز شود.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *