خمیر دندان های ذغالی خوب نیستند

خمیر دندان ذغالی

تحقیقات انجام شده بر روی خمیر دندان های ذغالی نشان داده است که این خمیر دندان ها نه تنها خاصیت سفید کنندگی ندارد بلکه باعث از بین رفتن مینای دندان و پوسیدگی و بروز لکه هایی بر روی دندان ها خواهد شد.

چرا نباید از خمیر دندان های ذغالی استفاده کنیم؟

خمیر دندان ذغالی

 

به تازگی محققان از افسانه تبلیغات بسیار زیاد این خمیر دندان ها مبنی بر خاصیت شگفت انگیز در سفید کردن دندان ها و همچنین آنتی باکتریال بودن این خمیر دندان ها پرده برداری کردند.

اگر شما تبلیغات این محصول را دیده باشید در آن استفاده از ذغال فعال به عنوان شیوه ای برای از بین بردن لکه های دندان معرفی می شود.

استفاده از ذغال در یونان باستان

بهره گیری از ذغال برای تمیز کردن و سفیدی دندان ها موضوع تازه ای نیست. برای اولی بار مردمان یونان باستان از این ذغال برای از بین بردن لکه های دندان هایشان و همچنین بوی نامطبوع ناشی از بیماری ها لثه استفاده پزشکی کردند.

خمیردندان های ذغالی طی چند سال گذشته میان مردمان کشورهایی چون انگلستان، آمریکا، ژاپن، هند، تایلند، لیتوانی، استرالیا، هنگ کنگ، چین، کره و سوئیس محبوبیت گسترده ای یافته اند.
اکنون محققان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه منچستر، نتیجه ۱۵ تحقیق پیشین را در قالب پژوهشی با نام «خمیردندان های حاوی ذغال» خلاصه کرده و آن چه ما در مورد محصولات دندانی حاوی ذغال می دانیم را مورد بازبینی قرار دادند.

نتایج بدست آمده از مطالعات پژوهشگران اثبات می کند که محبوبیت این نوع خمیر دندان ها در بازار تنها متکی به تبلیغات گسترده آن است.

بنا به گفته یکی از مولفان این پژوهش این ادعا که خمیر دندان های ذغالی کاملا سفید کننده بوده و آنتی باکتریال نیز است کاملا بی اساس بوده و فقط یک شو تبلیغاتی است که سازندگان این محصول برای جذب مشتری و فروش محصولاتشان در بازار راه انداخته اند.

کمپین های تبلیغاتی معمولا در تبلیغ این محصولات به بازی با کلمات متوسل می شوند. تحقیقی در سال ۲۰۱۷ نشان داد که در تبلیغ ۸۸ درصد از خمیردندان های ذغالی از واژه هایی چون «سازگار با محیط زیست»، «گیاهی»، «طبیعی» و امثالهم استفاده می شود.

بیشتر بخوانید

رفع کامل بوی بد دهان با روش های طبیعی + راهکار

مزایای عمده وزنه برداری روی سلامت

چرا تمرین زومبا ورزش خوبی است

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *