فواید بادام هندی برای بدن چیست؟

بادام هندی یکی از معروف ترین آجیل های موجود در سطح جهان می باشد. فواید بادام هندی برای بدن بسیار زیاد بوده و این آجیل از خانواده پسته ها به شمار می آید همچنین بادام هندی دارای طبعی گرم بوده و درکشور هندوستان به وفور یافت می شود. در کشور های آسیایی از این آجیل به علت خاصیت درمانی فوق العاده ای که دارد استفاده پزشکی می شود.

فواید بادام هندی برای بدن

فواید بادام هندی برای بدن

خواص بادام هندی

بادام هندی سرشار از خواص های گوناگون است همچنین میزان کالری بادام هندی بالا بوده و از نظر ترکیباتی همچون مس بسیار غنی می‎باشد به همین منظور برای سلامتی مفید است.

درمان یبوست با استفاده از بادام هندی

از آنجا که بادام هندی سرشار از فیبر می باشد، به همین منظور می توان از آن برای درمان یبوست بهره کافی برد.

 چاقی به کمک بادام هندی

بهتر است که بدانید بادام هندی حاوی مقدار زیادی کالری بوده و در صورت استفاده بیش از حد از آن باعث چاقی و اضافه وزن می شود. اگر می خواهید صورت خود را تپل تر کنید می توانید از بادام هندی کمک بگیرید.

بادام هندی ضد سرطان است

محققین به این نتیجه رسیده اند که برخی اکسیدان های موجود در بادام هندی از بروز سرطان در افراد جلوگیری می کند.

درمان کم خونی

از آنجا که بادام هندی سرشار از مس است، همین باعث کمک به افزایش آهن خون شده و در نتیجه آن گلبول های قرمز خون افزایش پیدا می کند. همچنین بادام هندی منبع غذایی آهن است که به رفع خستگی و درمان کم خونی کمک می کند.

بادام هندی قلب را سلامت می کند

بادام هندی منبع خوبی از چربی های مفید اسید اولئیک و اسید های چرب ضروری است که برای قلب مفید هستند و از گرفتگی رگ ها و سکته قلبی پیشگیری می کند.

 فشارخون

بادام هندی یک دیورتیک بوده و دارای پتاسیم و منیزیم می باشد که برای درمان فشار خون بالا مفید است.

درمان کبد چرب با کمک بادام هندی

درمان کبد چرب به وسیله بادام هندی

مطالعات نشان داده بادام هندی به سم زدایی بدن کمک کرده و برای درمان کبد چرب و بیماری های کبدی مفید می باشد، همچنین مصرف منظم بادام هندی می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به سنگ های صفراوی شود.

میوه بادام هندی چه خواصی دارد؟

میوه بادام هندی

فواید بادام هندی برای بدن

میوه بادام هندی که در میان عموم با نام سیب بادام هندی نامیده می شود دارای خواصی ضد باکتری بوده و می تواند در درمان زخم معده و ورم معده بسیار مفید و کاربردی باشد. آب میوه بادام هندی غنی از ویتامین C است و دارای اثر ضد چروک پوست می باشد. همچنین از آب میوه بادام هندی در برخی کشور های آسیایی به عنوان یک ضماد برای درمان بیماری هایی مانند رماتیسم بهره می گیرند.

روغن بادام هندی چه خواصی دارد؟

روغن استخراج شده از دانه های بادام هندی به طور گسترده ای برای درمان ترک پا استفاده می شود. روغن بادام هندی دارای اثرات ضد زخم بوده و برای نیش مار استفاده می شود.

عوارض و مضرات بادام هندی

استفاده بیش از حد بادام هندی ممکن است باعث بروز سنگ کلیه در افراد شود همچنین بادام هندی ممکن است در برخی افراد باعث بروز آلرژی و حساسیت شود. اگر بادام هندی به مقدار زیاد استفاده شود می تواند باعث ناراحتی های دستگاه گوارش از جمله تهوع، اسهال، گرفتگی شکمی، سرفه و استفراغ شود.

ارزش غذایی بادام هندی

  • کالری : ۵۵۳
  • پروتئین : ۱۸ گرم
  • قند : ۶ گرم
  • چربی : ۴۴ گرم
  • کربوهیدرات : ۳۰ گرم
  • فیبر : ۳.۳ گرم

بیشتر بخوانید

خواص بادام هندی برای سلامت بدن

با خواص شگفت انگیز پسته خام آشناشوید

خواص شگفت‌انگیز بادام درختی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *