معرفی انواع ماسک آلوئه ورا برای از بین بردن جوش و لطافت پوست

فواید ماسک آلوئه ورا

معرفی انواع ماسک آلوئه ورا

ماسک آلوئه ورا با رطوبت خاصی که دارد، برای پوست های خشک بسیار کاربردی می باشد. از این ماسک به عنوان یک پاک کننده نیز استفاده می گردد. آلوئه ورا به عنوان یک مراقبت کننده برای پوست مورد توجه است.

ماسک آلوئه ورا

از ژل آلوئه ورا برای سلامت پوست و مو استفاده می شود. این داروی طبیعی برای درمان ریزش مو مورد اهمیت می باشد. این ژل به عنوان یک نرم کننده مو نیز کاربرد دارد.

ژل طبیعی آلوئه ورا برای بازسازی سلول های مرده پوست مورد اهمیت می باشد.  این ژل نقش درمانی خوبی برای مشکلات پوستی دارد. چون یک ماده طبیعی و عاری از افزودنی های شیمیایی است.

لایه بردار آلوئه ورا

ماسک آلوئه ورا با ترکیبات دیگری نیز مورد اهمیت بوده و نقش پاک کنندگی دارد. از ژل آلوئه ورا برای شست و شو و پاکسازی صورت بعد از فعالیت روزانه یا آرایش کمک گرفته می شود.

برای استفاده از ماسک آلوئه ورا باید ژل آن را خارج سازید. برای خروج این ژل باید اصول کافی درباره برش آلوئه ورا را بدانید. این ژل چسنده خوبی بر روی پوست است. برای تهیه ماسک آلوئه ورا، ژل آلوئه ورا را درون میکسر بریزید. در ادامه به این ژل، مقداری روغن ویتامین E بیفزایید. این موضوع برای درمان مشکلات پوستی مورد توجه قرار می گیرد. ویتامین E برای سلامت پوست همواره مورد اهمیت است. این ویتامین با دیگر مکمل ها می تواند تاثیر مثبتی برای پوست داشته باشد.

برای تهیه ماسک، مقداری عسل، کمی ژل آلوئه ورا، روغن نارگیل و شکر قهوه ای استفاده کنید. این مواد را با هم میکس نمایید و آن گاه ماسک را بر روی صورت قرار دهید. استفاده از این ماسک بر روی صورت باید به شکل دورانی باشد.

ژل آلوئه ورا و پوست

این ماسک باید حدود بیست دقیقه بر روی صورت باشد. حرکت دورانی بر روی پوست باید حدود سه دقیقه باشد. برای پاک سازی صورت از حوله نرم کمک بگیرید. برای اثر بخشی این ماسک یک تا دو بار از آن استفاده نمایید.

از این ماسک برای لایه برداری صورت استفاده می شود. چون سلول های مرده با لایه برداری از بین می روند. شکر قهوه ای به این لایه برداری کمک می کند. اسید گلیکولیک برای لایه برداری صورت مورد توجه قرار می گیرد.

ماسک آلوئه ورا و جوز هندی طبیعی

جوز هندی طبیعی و ژل آلوئه ورا را با هم مخلوط کنید. البته جوز هندی باید پودر شده باشد. در ادامه مقداری آبلیمو نیز به این مخلوط بیفزایید. این مخلوط باید حالت چسبندگی داشته باشد. این ماسک آلوئه ورا برای از بین بردن جوش و آکنه مورد استفاده قرار می گیرد. ضمن اینکه یک لایه بردار فوق العاده نیز می باشد.

ماسک آلوئه ورا باید به اندازه بیست دقیقه بر روی صورت بماند. در ادامه صورت را شسته و خشک کنید. این کار برای نابودی عفونت ها و پاکسازی صورت از جوش مورد توجه قرار می گیرد. برای شفافیت و روشنی پوست از آبلیمو کمک گرفته می شود.

خیار و آلوئه ورا

ابتدا مقداری خیار را با مقدار کمی از ژل آلوئه ورا میکس و در ادامه کمی آبلیمو به آن بیفزایید. دلمه شیر نیز از الحاقات این ماسک می باشد. مواد را با هم میکس کنید تا یک دست شود. این ماسک آلوئه ورا برای شفافیت پوست و از بین بردن لکه های قهوه ای کاربرد دارد.

ماسک آلوئه ورا

ماست و آلوئه ورا

این ماسک آلوئه ورا برای پوست های چرب کاربرد دارد. برای تهیه این ماسک از مقداری ماست، ژل آلوئه ورا و آبلیمو کمک گرفته می شود. این مخلوط را به هم بزنید و به مدت نیم ساعت بر روی صورت قرار دهید. لیمو خواص زیادی برای پوست دارد.

ماسک آلوئه ورا

خواص لیمو یک درمان برای جوش و آکنه می باشد. ضمن اینکه باعث روشنایی و شفافیت پوست نیز می شود. از لیموی این ماسک برای شست و شوی صورت و از بین بردن چربی ها مورد توجه قرار می گیرد. محفظه های پوست بسته می شوند و این موضوع با کاهش چربی رابطه مستقیم دارد.

آلوئه ورا و موز

از این ماسک برای پوست های حساس کمک گرفته می شود. در این ماسک از موز، ژل آلوئه ورا و عسل استفاده می گردد. این نوع ماسک آلوئه ورا برای درمان جوش، پاکسازی صورت از لکه ها و حفظ رطوبت پوست مورد توجه قرار می گیرد. برای بهره مندی از نتایج این نوع ماسک آلوئه ورا بهتر است در هفته از آن سه الی چهار بار بهره مند گردید.

ماسک آلوئه ورا

این ماسک یک آنتی باکتریال قوی برای پوست بوده و می تواند التهاب ناشی از آکنه را از بین ببرد.

آلوئه ورا و روغن زیتون

این ماسک آلوئه ورا برای پوست های خشک کاربرد دارد. برای این ماسک از مقداری ژل آلوئه ورا، روغن بادام یا روغن زیتون و عسل استفاده کنید. برای اثر کردن این ماسک باید ۳۰ دقیقه زمان برای آن در نظر بگیرید.

در ادامه می توانید به لینک از بین بردن آکنه های روی پوست با انواع ماسک خانگی و رفع چین و چروک صورت با ماسک موز مراجعه و از مطالب مرتبط در این زمینه دیدن فرمایید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *