نتانیاهو در برابر حمایت از محمد بن سلمان چه چیزی دریافت می‌کند

 نتانیاهو در برابر حمایت از محمد بن سلمان چه چیزی دریافت می‌کند

عبدالفتاح السیسی و بنیامین نتانیاهو میانجی شده‌اند تا محمد بن سلمان را از جنایتی برهانند که به یک رسوایی بزرگ برای او تبدیل شده است.

شبکه تلویزیونی الجزیره با اشاره به سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بلغارستان، از میانجی شدن او برای نجات ولیعهد عربستان خبر داد و ضمن طرح سوالی درباره موفقیت این میانجیگری تصریح کرد، باید منتظر ماند تا مشخص شود اسرائیل در این زمینه تا کجا پیش می‌رود؟

الجزیره که در برنامه ماوراء الخبر به بررسی این موضوع پرداخت در گزارش ابتدایی برنامه سعی کرد دلایلی را که زمینه‌ساز تلاش نخست‌وزیر اسرائیل برای نجات ولیعهد عربستان شده است، بررسی کند و به سوالات دیگری که در این زمینه مطرح است پاسخ دهد.

در گزارش فاطمه التریکی، گزارشگر الجزیره آمده است: در جنایت قتل خاشقجی چه کسی با ولیعهد مغموم سعودی همراه شده است؟ اطراف ولیعهد خالی شد اما این بار دو مرد در کنارش قرار گرفتند، نخست‌وزیر اسرائیل و رئیس جمهور کشور مصر که اسرائیل دوستش دارد. عبدالفتاح السیسی و بنیامین نتانیاهو برای محمد بن سلمان در کاخ سفید میانجی شده‌اند تا او را از جنایتی برهانند که به یک باره به یک رسوایی بزرگ تبدیل شده و او را در برابر موجی از اتهامات جهانی منزوی ساخته است. موجی که در پی رسیدن به پاسخ این سوال است: چه کسی فرمان قتل را صادر کرده است

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *