نگاهی به قیمت خودروهای داخلی در بازار

نگاهی به قیمت خودروهای داخلی در بازار

نگاهی به قیمت خودروهای داخلی در بازار

ویبره  – در هفته گذشته و هفته جاری قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا اعلام شد؛ با این حال قیمت خودروهای داخلی در بازار کاهش پیدا نکرد.

در روزهای گذشته شاهد اعلام قیمت جدید محصولات ایران خودرو بودیم .
دیروز نیز سایپا قیمت جدید محصولات خود را اعلام کرد .

پارس خودرو دیگر شرکت خودروساز فعال در کشور نیز همزمان با سایپا قیمت جدید محصولات خود را اعلام کرد.

بسیاری از خریداران خودرو منتظر اعلام قیمت های رسمی برای کاهش قیمت خودروهای داخلی در بازار بودند که متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداد. بر اساس جدیدترین اطلاعات، قیمت خودروها در بازار کاهش پیدا نکرده است.

در حالی که شرکت های ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو قیمت جدید محصولات خود را اعلام کرده اند، هنوز فروش فوری آن ها آغاز نشده است. امروز ایران خودرو خبر از فروش فوری خودروهای تولیدی خود با قیمت حاشیه بازار داد.

قیمت های اعلام شده تفاوت چندانی با قیمت بازار آزاد ندارد و تنها ۵ درصد از بازار ارزان تر هستند. با توجه به این موضوع، احتکار خودرو توسط بزرگترین خودروسازان کشور رنگ واقعیت به خود می گیرد. در حالی که این شرکت ها خبر از کمبود قطعه و مشکل در تولید خودرو داده بودند، با افزایش رسمی قیمت ها دوباره فروش خود را آغاز کرده اند!

قیمت برخی از خودروهای داخلی در بازار و کارخانه ای به شرح زیر است:

خودرو

قیمت بازار (تومان)

قیمت کارخانه (تومان)

دنا۸۰,۵۰۰,۰۰۰۶۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس۹۹,۵۰۰,۰۰۰۷۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربو۱۱۶,۰۰۰,۰۰۰۸۹,۹۰۰,۰۰۰
پژو ۴۰۵ GLX۵۴,۵۰۰,۰۰۴۲,۸۲۹,۰۰۰
پژو پارس اتوماتیک۸۹,۰۰۰,۰۰۰۷۶,۷۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای۸۶,۰۰۰,۰۰۰۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک۱۰۵,۰۰۰,۰۰۰۸۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰۴۷,۱۷۴,۰۰۰
دانگ فنگ H30 کراس با رینگ آلومینیومی۸۸,۰۰۰,۰۰۰۷۶,۵۰۰,۰۰۰
پراید ۱۱۱۳۷,۵۰۰,۰۰۰۲۹,۲۴۵,۰۰۰
تیبا ۲ رینگ فولادی۴۳,۹۰۰,۰۰۰۳۹,۱۶۵,۰۰۰
ساینا اتوماتیک۵۸,۰۰۰,۰۰۰۶۳,۱۵۵,۰۰۰
برلیانس H320 دنده ای ۱.۶ لیتر۱۰۴,۵۰۰,۰۰۰۱۰۲,۴۰۰,۰۰۰
رنو ساندرو دنده ای۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک۱۲۶,۰۰۰,۰۰۰۱۲۲,۷۰۰,۰۰۰
برلیانس C3 کراس ۱.۶ لیتر۱۱۸,۰۰۰,۰۰۰۱۱۵,۴۰۰,۰۰۰
رنو پارس تندر۸۸,۰۰۰,۰۰۰۸۴,۲۰۰,۰۰۰

یکی از نکات جالب، قیمت پایین تر ساینا اتوماتیک در بازار در مقایسه با قیمت کارخانه است! همانطور که مشاهده می کنید، قیمت جدید محصولات پارس خودرو تفاوت کمی با قیمت بازار دارد که نشان از افزایش چشمگیر قیمت های رسمی خودروهای این شرکت دارد.

محصولات ایران خودرو در بازار قیمت بسیار بالاتری در مقایسه با قیمت کارخانه ای دارند، البته در طرح فروش فوری این شرکت تفاوت قیمت ها به حداقل رسیده است!

انتظار نمی رود قیمت خودروهای داخلی در بازار کاهش پیدا کند، بلکه شرکت هایی مانند ایران خودرو قیمت رسمی خودروهای خود را دوباره افزایش خواهند داد.

لازم به ذکر است؛ سایپا به تازگی اعلام کرده قادر به تامین قطعات موردنیاز برای خودروهای رنو نیست و از ثبت نام کنندگان درخواست کرده یا پول خود را پس بگیرند و یا خودروی دیگری را تحویل بگیرند.

مسلما سایپا در ماه های اخیر به خوبی از پول های در اختیار داشته استفاده کرده و سود مناسبی را روانه حساب های بانکی خود کرده است، البته این شرکت ادعا می کند در سال های اخیر ضررده بوده و به اعتقاد مدیر عامل آن، قیمت پراید در واقعیت باید ۱۲۰ میلیون تومان باشد و کمتر از آن ضرر محسوب می شود!

منبع:کلیک

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *