وزیر خارجه جدید عربستان صعودی مشخص شد+عکس

وزیر خارجه جدید عربستان

«ابراهیم العساف» به تازگی از وزارت خارجه کشور عربستان توسط پادشاه عربستان عزل شده و «فیصل بن فرحان» به عنوان وزیر خارجه این کشور انتخاب شده است.

این خبر توسط اسکای نیوز منتشر شده و در پی این اتفاق، پادشاه عربستان تغییراتی نیز در کابینه عربستان ایجاد کرد. «فیصل بن فرحان» منتخب وزارت خارجه عربستان قبلاً در کشور آلمان سمت سفیر کشور عربستان را داشت. قبل از این سمت نیز به عنوان مشاور سیاسی در واشنگتن فعالیت نمود. در زمینه پروژه های مشترک سرمایه گذاری با شرکت بویینگ نیز به عنوان رئیس فعالیت داشته است.

او متولد ۱۹۷۴ بوده و در فرانکفورت آلمان متولد شده است. ضمن اینکه دو رگه بوده و از مادری با اصالت آلمانی زاده شده است. بسیاری از کارشناسان در رابطه با عزل وزیر خارجه کشور عربستان توافق نظر داشتند و از آن با عنوان اتفاق مثبت یاد می کنند.

این در حالی است که این کارشناسان معتقدند قتل «جمال خاشقجی» و جنگ عربستان با یمن سبب خراب شدن چهره جهانی عربستان شده و این اتفاق جدید می تواند چهره بهتری برای کشور عربستان در جهان رقم بزند.

وزیر خارجه جدید عربستان کیست؟

قتل «جمال خاشقجی» برای این کشور جزء اتفاقات با پیامدهای ناگوار بود و ثمره تلخی را نیز در وضعیت جهانی این کشور رقم زد. ضمن اینکه بی عدالتی های موجود در عربستان نیز تنش و قضاوت های بیشتر در مورد این کشور را به راه انداخته است. البته این قضاوت ها نیز بر پایه وضعیت کنونی عربستان صعودی شکل گرفته است.

ابراهیم العساف مدت کمی را به عنوان وزیر خارجه عربستان فعالیت داشت. پیش از این نیز در پی کشته شدن وحشیانه جمال خاشقجی ملک سلمان دستور عزل «عادل الجبیر» را صادر کرد.

محقق اندیشکده انگلیسی چتم هاووس در این باره گفت:منتخب شدن این فرد به عنوان وزیر خارجه کشور عربستان سبب استحکام بیشتر این کشور شده و این در حالی است که اکنون یک تیم غرب گرا در این کشور در حال فعالیت می باشد. ضمن اینکه این تغییر در پی بی اثر کردن اقدامات ایران در سازمان ملل و دیگر کشورها برنامه ریزی شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *