تغذیه با شیر مادر سلامت نوزاد و مادر را تضمین می کند

تغذیه با شیر مادر

تغذیه با شیر مادر

تغذیه با شیر مادر سلامت نوزاد و مادر را تضمین می کند

 

به گزارش ویبره – بارداری و زایمان : دکتر سید حامد برکاتی مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت معتقد است هزار روز اول زندگی از لقاح تا ۹ ماه بارداری مادر و دو سال پس از تولد، دوران طلایی و کلیدی سلامت یک کودک است.

دکتر سیدحامد برکاتی به مناسبت هفته جهانی تغذیه با شیر مادرگفت: بهترین و مناسب ترین تغذیه برای یک نوزاد تا دو سالگی تغذیه با شیر مادر است که در ۶ ماه اول این تغذیه منحصر در شیر مادر می شود و پس از آن تا یک سالگی غذا به عنوان کمک در تغذیه و شیر غذای اصلی است و از یک تا دو سالگی غذا به عنوان تغذیه اصلی و شیر به عنوان تغذیه کمکی خواهد بود.

برکاتی با اشاره به اهمیت ایجاد امنیت غذایی در طبقات نامتمکن اجتماعی گفت:« در دنیا وضعیت تغذیه با شیر مادر خوب نیست و فقط ۴۰ درصد شیرخواران از شیر مادر تغذیه می کنند.

در حالی که نوزاد در ۶ ماه اول نوزاد باید شیر مادر بخورد مگر اینکه استثنائاً در ۳ تا ۵ درصد نوزادان با تجویز پزشک چنین کاری انجام نشود. در جهان فقط ۴۵ درصد مادران تا ۲۴ ماهگی به بچه شیر می دهند. در صورتی که تغذیه با شیر مادر اگر درست انجام شود از سالانه ۸۲۳ هزار مرگ کودک و ۲۰ هزار مادر در دنیا پیشگیری می کند.»

 

تغذیه با شیر مادر سلامت نوزاد و مادر را تضمین می کند

 

منبع : نی نی سایت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *